bermulanya di sini

bermulanya di sini
DENGAN NAMA ALLAH

AHLAN!

SELAMAT DATANG kami ucapkan.
Semoga apa yang tercoret dalam blog ini membawa manfaat terhadap sesiapa yang membacanya.

ahli BOWM.

IQRA'!!!


ShoutMix chat widget

Isnin, Mei 17, 2010

Angan-angan dan Impian

Bismillahirrahmanirrahim...
Ya! Gila punya masa hadapan jika KHILAFAH ISLAM masih tidak tertegak.
Bacalah kisah ini, fikir, renung, hayati, dan bekerjalah!

***

Masa Depan(kredits to: http://fdausamad.blogspot.com/ a.k.a SEMBANG KENCANG)

5 tahun dari sekarang, gua dah tak duduk di Malaysia. Masa tu Malaysia dah tak 1Malaysia, ada slogan lain yang lagi hype, yang pasti bukan Islam Hadhari. Inflasi sudah hilang kawalan, harga tiket bas Tg malim pergi Kuala Lumpur dah sama naik dengan harga tiket Kapal terbang Kuala Lumpur pergi Pulau Pinang di zaman sekarang. Itu belum cerita harga minyak masak, gula dan beras. Ayam goreng pula dikategorikan sebagai makanan untuk golongan berada dan banyak duit, bukan lagi makanan untuk pengunjung kedai mamak Pelita yang rata rata pakai bergaya tapi duit tak berapa nak ada. Selain itu, budak baru lahir juga tak payah pakai surat beranak, masing masing nurse kasi log in new user Fesbuk sejurus selepas mereka lahir ke dunia.


Orbit di masa depan, tak sama dengan orbit di masa sekarang. Hukum alam pun turut berubah, Malaysia bukan lagi negara khatulistiwa, tapi bertukar status menjadi negara 4 musim macam di United Kingdom zaman sekarang. Manakala di United Kingdom pula, cuacanya berubah menjadi panas terik gila babi macam negara Afrika barat sekarang. Teori bumi berputar mengelilingi matahari pun orang dah tak percaya. Ada teori lain yang lagi gempak, orang islam yang jumpa, nama dia Halim, budak genius umur baru 4 tahun duduk di Indonesia. Tapi gua tak boleh nak beritahu lu orang lagi, biar Halim sendiri yang ceritakan teori dia nanti. Udara bersih pula dah jadi barang dagangan sama macam air mineral di zaman sekarang. Udara ada jual di kedai runcit dan supermarket berdekatan, tak mahal sangat kira kira dua ringgit untuk dua puluh kali sedut. Kalau nak bernafas pakai udara biasa pun boleh, tapi ada risiko mati cepat sebab udara biasa zaman yang gua cerita ni banyak sangat karbon monoksida dan asid arsenik.

***

Tapi, mungkinkah ini yang terjadi setelah khilafah islam tertegak?


***

Ok, sambung balik pasal diri gua..
waktu ni gua sudah menetap di Doha, Qatar. Gua kerja di sana sebagai eksekutif pemasaran gas. Cikgu kuala kubu dah tak kerja cikgu, gua suruh duduk rumah belajar jadi doktor dan jadi enjineer sekaligus. Gaji gua masyaAllah punya la banyak sampai gua tak reti nak kira pakai matematik. Rakyat Qatar pula dah tak pandang duit atau hal ehwal dunia, mereka semua menghabiskan masa beribadat di rumah dan menerima USD25,000 setiap bulan dari kerajaan sebagai wang ehsan untuk beli makanan sedap sedap. Setiap hujung bulan, gua bawak keluarga gua naik kapal terbang peribadi pergi buat umrah di Mekah. Kalau kerja tak banyak, hari jumaat gua lari kejap pegi masjid Nabawi semayang jumaat di sana.
 Masa tu gua dah berenti tulis blog, tengok youtube atau apa saja yang ada hubungan dengan internet, semua gua tinggalkan tanpa rasa menyesal. Minat gua lebih tertumpu pada aktiviti usrah, keagamaan dan penyatuan ummah di sekitar jazirah arab.


Oohhh lupa gua beritahu... negara palestin dah jadi seratus peratus negara islam.Penduduk yahudi di palestin pula terpaksa berhijrah ke Amerika kerana 
ada kepercyaan baru dalam kitab mereka yang bagitau tanah suci bani israel sebenarnya di California, bukan di palestin.


Dekat Amerika, iklim di sana tiba tiba jadi 6 bulan siang dan 6 bulan malam macam kutub utara sekarang, kepesatan ekonomi di Amerika terus terbantut dan terbarai. Ini memberi peluang pada umat islam ditanah arab menguasai ekonomi dunia melalui didikan Al Quran, hadis dan fatwa ulama. 
Pegangan saham Mekdonald, KFC, Starbucks, Google, Fesbuk, Mikrosof dan Pringles bertukar milik kepada orang islam. Lu orang jangan salah faham, penjualan saham saham ni semua ikut jalan Open market, takde main 'kawteam-kawteam' bawah meja.


Tapi makanan makanan dan applikasi teknologi ini menjadi masalah pula pada orang orang Kristian dan Yahudi sebab pada mereka ianya haram di makan dan digunakan. Mereka takut nanti duit beli benda benda ni umat islam pakai buat beli peluru dan senapang untuk berperang. Padahal umat islam dah lama tinggalkan peperangan. Berperang pun tidak memberi erti sebab orang orang kafir pada waktu tu sangat lemah dan takde kekuatan.


Oleh kerana pada masa akan datang ni orang kafir sangat lemah, dan umat islam pula semakin kuat dan kaya serba serbi, maka gua kena menyelesaikan satu persoalan paling aula dulu, iaitu menyiapkan resume cantik cantik untuk dikirimkan ke Doha.

Kalu resume tak siap, takde la gua kerja di Doha, bila gua tak kerja di Doha, tak dapatla gua pegi umrah setiap bulan. Halim pulak tak tahu la boleh buat teori ke tidak. Semua hal yang gua cerita pun entah entah tak menajdi.


Maka pengakhirannya, dudukla gua di Tanjong Malim tulis blog dan main Fesbuk dengan lu orang macam sekarang sampai tahun 2058. Gila punya masa depan!

***



Tiada ulasan:

AtTabi'ien